Tuesday, December 18, 2012

Framme på Ko Lanta

Nu är vi framme på Ko Lanta, 2h båtresa söderut. Resan hit gick riktigt smidigt även om jag var lite nervös inför påstigningen på färjan. Railay Beach har ingen hamn så man får ta longtailbåt ut och sedan hoppa över till den stora båten. Men alla är så vänliga och hjälper till så det gick kanon.

Nu sitter jag på vår veranda och njuter av lugnet och À tar en sväng på stranden med J i vagnen. Det är kväll nu och hela stranden är full av strandrestauranger med mysiga lampor och solstolar i sanden. 

Ön domineras verkligen av svenska barnfamiljer! Jag visste att det skulle vara mycket svenskar men jag har stött på 99,5% svenskan hittills. Hörde en engelsk familj när jag nattade J. Vi känner oss inte riktigt hemma här och vi längtar tillbaka till härliga Railay men vi vänjer oss nog. Stranden är lång och vattnet fint men man får ingen direkt thailandskänsla om man bara tittar på naturen. Ser ungefär ut som Pite havsband fast 15 grader varmare :)

Vår bungalow är helt ok men vi har ju vant oss vid vår stora fräscha på tidigare ställe. Vi bor precis vid poolen och vi kan se havet och höra vågorna när vi sitter på altanen vilket är ett stort plus och bättre tycker jag än vår innegård på Railay. Jag bokade detta resort för att det ska ligga lite ifrån "svenskhotellen" men det är bara svenskar här. Dock är resortet ganska litet och gemytligt vilket är bättre än de store hotellen dit man kan åka på charter.

Jag och À frågade oss själva vad vi ska göra här i åtta dagar; det finns en lång strand utan skyddande träd, inga direkta närbelägna utflykter utan det blir sol och bad för vår del. Ska ta en dagstur till en ö Ko Rok som ska vara jättefin.

Nu låter jag kanske lite negativ men visst brukar det vara så här man kommer till ett nytt ställe? Egentligen är Ko Lanta precis som jag tänkt mig så jag ska inte klaga :)

I morgon får vi utforska stranden, restaurngerna och bara njuta av att få tillbringa dagarna med våra härliga ungar!

Restaurngern såg jättemysiga ut och det var många barn som lekte på stranden medan föräldrarna åt mat och tog en drink. Inte fy skam ändå!



Skickat från min iPad

No comments:

Post a Comment